top of page
Search

איך להעלות את המוטיבציה לעיסוק בפעילויות חיוניות אצל הילדים?

בכל הנוגע להעלאת המוטיבציה אצל ילדים, מדובר במשימה מאתגרת שדורשת הרבה אנרגיה וזמן.

הנה לכם מספר דרכים שיעזרו לכם להתמקד בעיקר ולהפוך את המשימה הזאת ליותר פשוטה ואפקטיבית.

אז איך בעצם נצליח להעלות את המוטיבציה של הילדים?


ראשית, נסביר את ההיגיון מאחורי כל בקשה שלנו. למשל, אם נרצה שהילדים יקדישו זמן ללמידה והכנת שיעורי בית מידיי יום, נסביר להם למה זה חשוב. נסביר שלמידה תורמת להרחבת אופקים ולפתיחת דלתות בחיים. החשיבות היא שנשתף את הילדים ברציונל ונסביר להם בגובה עיניים למה הפעילות הזאת חשובה ובמה היא תורמת. בצורה כזו, נלמד אותם שמאחורי כל דבר שהם עושים יש היגיון וגם נקנה להם כלים להתנהלות נכונה בחיים. ברגע שנגיע ממקום מגייס ועם הסברים הגיוניים נצליח לגייס אותם.


שנית, עידוד ותמיכה ברגעי שבירה. חשוב שנבין שאם ילד מדבר על הקושי שלו, הקושי אמיתי. חשוב שלא נבטל את התחושות שלו ונפעל כדי לעזור לו כמה שאפשר. אם הוא מתקשה במקצוע מסוים, אולי הוא צריך עזרה נוספת? או אם הוא נכשל הרבה פעמים והוא כבר מאוכזב מידיי בשביל להרים את עצמו, אולי כדאי גם לתת לו תמיכה רגשית מהמחנכת ומיועצת בית הספר.


לבסוף, ניתן משוב חיובי. בשלב זה, חשוב לתגמל על הדרך והתהליך ולא רק על ההצלחה. נתינה של פידבק חיובי על המאמץ ועל ההשתדלות בלי קשר לתוצאה, תגרום לילדים להמשיך להתאמץ ולהשקיע עוד. במידה ונתגמל רק על התוצאה, ברגע שהם ישיגו תוצאה נמוכה יותר מהקודמת, הם ירגישו שנכשלו. ברגע שנראה את ההשקעה שלהם ונעריך אותה, נעודד אותם להמשיך באותה דרך ואף להתאמץ יותר.




34 views0 comments
bottom of page